2013-03-19

Primeran?

Erabateko harriduraz ikusi dut egunotan HABEk eta Elhuyar Fundazioak elkarlanean sortutako Primeran! materialaren aurkezpena. Euskara ikasteko metodo berria da Primeran!. A1 mailarako diseinatuta omen dago eta testuinguru presentzialetan erabiltzekoa da, taldean eta irakaslearen gidaritzapean.

Diotenez,  materiala sortzean eta antolatzean, kontuan izan dira HABEren Helduen Euskalduntzerako Oinarrizko Kurrikulua eta Europako Erreferentzia Markoa, hain zuzen ere, A1 mailari dagozkion definizio eta edukiak.

Harrigarria egin zaidala diot zeren une honetan, HABEk berak Erreferentzia Markoaren behin betiko itzulpena egin eta argitaratu zuenetik zortzi urte pasatu direnean, oraindik orain ez dagoelako dokumentu horren inongo egokitzapenik eginda helduen euskalduntzean. Harrigarria diot lotsagarria ez esateagatik.

Ba omen dago HABEko teknikariek egin eta erabili duten barne-dokumentua, kajoiren batean gordea eta akaso inoiz ezagutuko duguna, baina une honetan ez dago ezer publiko, ezta ofizial ere. Horregatik-edo esan genezake A1 maila ez dela existitzen helduen euskalduntzean baina bai existentziarik ez duen hori lantzeko ikas-materialak. Bitxia, benetan.

Zein den arazoa? Bada, helduen euskalduntzean erabateko garrantzia izan behar zuen europar dokumentu batek ez duela inongo eraginik izan urte hauetan guztietan, izan zezakeen aldaketa eta hobekuntzarako potentzialitatea bertan behera utzita.

Materialei dagokienez, aitortu behar dugu ez ditugula behar bezala ezagutzen eta horregatik ezin kontu handirik esan. Hala ere, bada kontu bat lehen begiratu batean ere harritu egin gaituena: liburua oso-osorik dago euskaraz.

Horren arrazoia omen da ikasgelan eta irakaslearen gidaritzapean erabiltzekoa denez, jarduera guztien kontsignak euskaraz idaztea onetsi dutela. Ez dago autoikaskuntzarako diseinatuta eta hortik omen dator aukera hori. Ados egon gaitezke ala ez, baina egileek hartu duten erabakia da eta kitto. Edonola ere, liburuan barrena badira tarteka-tarteka autoebaluaziorako materialak eta horiek ere euskaraz daude. Hortik galdera: ikasleak gai izango dira ikasitakoaren eta ikasi beharrekoaren gaineko hausnarketa egiteko ulertzen ez dituzten argibideen bidez?

Antzeko zerbait gertatzen da Primeran!-ek dakarren ikaslearen portfolioarekin. Txalogarria da portfolioaren erabilera bultzatzeko egindako saiakera baina zaila izango zaio ikasleari berez zaila den lan bat ikasi beharreko hizkuntzan egitea.

A1 eta A2 mailetarako egokitzapenek urteetako atzerapena daramaten bitartean, orain, antza denez, presaka aritu beharra zegoen. Ematen duenez, presaka egin dira gauzak, erabakien ondorioez gehiegi hausnartu gabe, egin egin behar zirelako. Eta askotan bezala, arrisku handia dago asmo onek emaitza eskasak emateko. Izan ere, oso litekeena da ikas-material horien diseinurako hartutako erabakiek gerora onartuko den Europako Markoaren egokitzapena baldintzatzea eta bide horretatik gehiegitan pasatu da dagoeneko helduen euskalduntzea. Ez ote dugu berriz ere gurdia idien aurretik jarri?

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada